تذکر جدی پرویز پرستویی همه را به خط کرد/ محسن تنابنده و نوع چینی هومن سیدی/ جبلی پایبند بر تحول/ انعطاف سید جواد هاشمی در مقابل تذکرات/ قاتل و وحشی کوتاه نمیآید!
تاریخ انتشار: ۱۱ آذر ۱۴۰۰ | کد خبر: ۳۳۸۲۰۰۷۱
در هفتهای که فیلم سید جواد هاشمی با انواع تذکرات همراه بود و هومن سیدی با انواع و اقسام تبریکهای عجیب و غریب همکارانش شمع کیک تولد فوت میکرد، پرویز پرستویی عکسی غمناک از فرامرز صدیقی منتشر کرد تا به یکباره سکوت را بر فضای هنری کشور حکمفرما سازد.
دستور هفته؛ دستور وزیر ارشاد در خصوص فرامرز صدیقی
محمدمهدی اسماعیلی، وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی، در صفحه اینستاگرامش نوشت: ضمن تشکر از آقای پرستویی عزیز به رئیس سازمان سینمایی و مدیرعامل صندوق اعتباری هنر دستور رسیدگی داده شد.
بیشتر بخوانید:
اخباری که در وبسایت منتشر نمیشوند!
انشاءالله در اسرع وقت پیگیری خواهد شد.
تذکر جدی هفته؛ تذکر پرویز پرستویی در خصوص زندگی هنرمندان
پرویز پرستویی اواسط هفته گذشته عکسی از زندگی این روزهای هنرمند کارنامهدار سینما و تلویزیون، فرامرز صدیقی، منتشر کرد که با واکنش بسیار در فضای مجازی و خانواده هنر همراه بود. وقتی این بازیگر صاحب نام سینما با چهرهای خسته با روزهای اوجش در آثار کارگردانان بزرگ چون مسعود کیمیایی مقایسه شد، خانواده سینما را متاثر کرد و به فکر فرو برد که چه عاقبتی در انتظار فردای هنرمندان است.
پرویز پرستویی با انتشار عکسی از فرامرز صدیقی، بازیگر پیشکسوت سینما و تلویزیون، در صفحه اینستاگرامش نوشت:
عزیزان هنرمند
خانواده محترم سینما
مردم سینما دوست
این عکس کیست؟
شک ندارم خیلیهایتان او را نمیشناسید!
این عزیز هنرمند، یکی از فارغ التحصیلان دانشکده هنرهای زیبای دانشگاه تهران است!
یکی از بازیگران خوب تئاتر است!
یکی از بازیگران خوب تلویزیون است!
یکی از بازیگران خوب سینماست!
ایشان کارگردان فیلم سینمایی (طعمه) است!
ایشان با کارگردانهای خوب سینما کار کرده است؟
با آقای خسرو هریتاش (برهنه تاظهر با سرعت) علی حاتمی (دلشدگان) مسعود کیمیایی (دندان مار) و...
او کسی نیست جز هنرمند با سواد و خوش اخلاق و خوش تیپ،
آقای فرامرز صدیقی
بنده کوچکترین حداقل در این چند ساله اخیر دو بار پست گذاشتم که از فرامرز صدیقی چه خبر؟
در فیلم قاتل اهلی آقای کیمیایی، به دنبالش رفتند، حتی حاضر نشد درب خانه را روی عوامل تولید باز کند!
حالا خوب او را تماشا کنید، خوبِ خوبِ خوب!
اینه سینمای ما
تا هستی، هستی
وقتی نیستی، انگار که اصلا وجود نداشتی!
دیگه نمیدونم و نمیتونم چیزی بنویسم...
دیگه خود دانید...
کپی چینی هفته؛ هومن سیدی
محسن تنابنده با تبریکی عجیب و غریب هومن سیدی را در روز تولدش سوپرایز کرد.حتی کپی چینی تو هم غنیمت است!
دست برندار هفته؛ حمید نعمتالله با قاتل و وحشی
حمید نعمتالله کماکان علاقهمند است با قاتل و وحشی به جشنواره فجر بیاید. او در دوران جدید وزارت ارشاد علاقهمند است با این فیلم به سیمرغ فکر کند.
با پایان صداگذاری فیلم حمید نعمتالله و میکس نهایی و اصلاح رنگ، نسخه نهایی «قاتل و وحشی» آماده نمایش میشود. با پایان مراحل فنی فیلم «قاتل و وحشی» این فیلمساز بار دیگر متقاضی شرکت در جشنواره فجر شد.
حمید نعمتالله فیلم «قاتل و وحشی» را در دو دوره قبلی جشنواره فجر خواستار شرکت در این رویداد بود که یک بار به دلیل مشکل مالکیت و بار دیگر مخالفت شورای پروانه نمایش سازمان سینمایی، فیلم در اختیار جشنواره قرار نگرفت.
با توجه به اینکه در دو دوره گذشته به دلایل مختلف فیلم «قاتل و وحشی» برای هیاتهای انتخابِ جشنواره، نمایش داده نشده و این فیلم هنوز هیچ نمایش داخلی و خارجی نداشته، بر اساس فراخوان چهلمین جشنواره فیلم فجر، بررسی این فیلم توسط هیات انتخاب این جشنواره بلامانع است و در نتیجه نسخه نهایی فیلم طی روزهای آینده به دفتر جشنواره فجر تحویل داده میشود.
طبق اعلام دستاندرکاران این فیلم، نسخه نهایی «قاتل و وحشی» در روزهای آینده به دفتر جشنواره فجر تحویل داده میشود.
توی سر خودش بزن هفته؛ سید جواد هاشمی
سیدجواد هاشمی فیلم «شهر گربهها» را اکران کرد و با انواع کمپین، اعتراض و گلایه مواجه شد او اما در مقابل این اعتراضات واکنشی حرفهای داشت و اعلام کرد هر کجای فیلم نیاز به سانسور داشته باشد انجام میدهم و به نظر مخاطبم احترام میگذارم.
اما داستان به اینجا ختم نشد و نمایندگان مجلس به سکانسهایی از فیلم او اعتراضهای مختلفی داشتند.
بیژن نوباوه، عضو کمیسیون فرهنگی مجلس که در شورای پروانه نمایش هم عضو است، گفت: «با وجود مخالفتهایی صورت گرفته اما این فیلمها در کمیته شورای نمایش مجوز گرفتهاند اما اگر این فیلمها اکران شوند ما وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی را به مجلس فرا خواهیم خواند. این فیلمها در دولت قبل مجوز نمایش گرفتهاند و مجوز آنها مربوط به دولت فعلی نیست.
همانطور که گفتم در این فیلمها ارزشهای اخلاقی، انقلابی و ملی ما به زیر سوال رفته و مطمئنا اکران آن با واکنش عمومی مواجه خواهد شد. من خودم عضو کمیته شورای نمایش هستم اما در جلسات آن شرکت نکردم و اگر این وضع بخواهد ادامه پیدا کند دیگر در جلسات بعدی نیز مشارکتی نخواهم داشت.»
محمدتقی نقدعلی، نماینده مردم خمینی شهر در مجلس، در تذکر شفاهی جلسه علنی امروز خطاب به وزیر ارشاد بیان کرد: این گربه رقصانی که در فیلم سینمایی شهر گربهها اتفاق افتاده متوقف شود، چراکه این موضوع احساسات متدینین و مذهبیون را جریحهدار کرده است. اینکه مجوز اکران چنین فیلمهایی داده میشود مخالف موازین نظام دینی است.
وی افزود: درخواست می کنم وزیر در مقابل فشارهای وارده مقاومت کند و اکران این فیلم را به خاطر صیانت از خون شهدا تعطیل کند.
پولدار هفته؛ سعید سهیلی
کمی عجیب و غریب به نظر میرسید که با وجود قهرمانِ اصغر فرهادی، رکورد فروش در گیشه در دستان سعید سهیلی و گشت ارشاد 3 باشد اما بخواهیم یا نخواهیم مخاطبان امروز سینما علاقهای به طعم تلخ فیلمها در سینما ندارند حتی اگر آن کار اثر کارگردانی در قواره های فرهادی باشد.
سبک و سیاق فروش هفتگی و میلیاردی گشت 3 نشان از این دارد که سعید سهیلی با این فیلم در دوران پسا کرونا بتواند همه ی رکورد های گیشه راجا به جا کند.
«گشت ارشاد ۳» هفته گذشته در یک شب به فروش یک میلیارد و ۸۰۰ میلیون تومانی رسید و رکورد فروش روزانه در سینمای ایران را به نام خودش ثبت کرد. این رکورد پیش از این با فروش یک میلیارد و ۲۵۰ میلیون در اختیار «رحمان ۱۴۰۰» بود.
ساعد سهیلی، پولاد کیمیایی، امیر جعفری، بهنام بانی، میرطاهر مظلومی، نازنین کیوانی، مبینا رحمتی، اسدالله منجزی، امیر محاسبتی، اشکان عقیلی، مهدی داناییفرد، با معرفی علیرضا خواجه نیا گروه بازیگران «گشت ارشاد ۳» را تشکیل میدهند.
پخش «گشت ارشاد ۳» را شایسته فیلم بر عهده دارد.
بازگشت هفته؛ مهدی فخیمزاده
فصل اول سریال «اپیدمی» به کارگردانی امیرسجادحسینی و سعید کمانی، از هفته آینده روی آنتن شبکه ۳ خواهد رفت و مهدی فخیمزاده ایفا گر یکی از نقشهای اصلی این سریال است.
«اپیدمی»، روایتگر تلاش کادر درمان در شرایط همهگیری کروناست.
این سریال که ۳ فصل دارد، در خانه تولیدات جوان صدا و سیما تهیه شده و مهدی فخیمزاده با نقشآفرینی در آن، پس از هفت سال، دوباره به عرصه تلویزیون بازگشته است.
محسن قصابیان، فریبا متخصص، اصغر نقیزاده، کوروش سلیمانی، نیلوفر رجایی، مهدی فریضه، آتش تقیپور، مرحوم سیامک اطلسی، آرام احمرینیا، روزبه اختری، مسعود میرطاهری، امیر آزاد، ابراهیم شجاعی، نسترن ابراهیمزاده، نسیم فارسی، ساخو آدام، پریا ابراهیمی، علی غلامی، محمدرضا هلالزاده، آمال ساقندیان و مائده هراتی، دیگر بازیگران «اپیدمی» هستند.
نقره داغ هفته؛ مهدی یراحی
هفته گذشته بهمن بابازاده، خبرنگار حوزه موسیقی در کانال تلگرامی خود نوشت:
دستور حذف آثار «مهدی یراحی» از سایتها و رسانههای داخلی از سوی کارگروه تعیین مصادیق و محتوای مجرمانه صادر شد.
خبرنگار حوزه موسیقی گروه فرهنگ و هنر برنا ماجرا را پیگیری می کند.
منبع: خبرگزاری برنا
کلیدواژه: وزیر فرهنگ و ارشاد پرویز پرستویی سینما و تلویزیون فضای مجازی خانواده مسعود کیمیایی دانشگاه تهران تئاتر تلویزیون فیلم سینمایی علی حاتمی مسعود کیمیایی اخلاق عجیب و غریب وزارت ارشاد جشنواره فیلم گربه نمایندگان مجلس مجلس وزیر فرهنگ و ارشاد مجلس دولت دولت نماینده مردم مجلس جلسه علنی گربه فیلم سینمایی سینمای ایران مهدی فخیم زاده درمان صدا و سیما تلویزیون موسیقی فرهنگ و هنر بیژن نوباوه پرویز پرستویی سینما و تلویزیون مسعود کیمیایی مهدی فخیم زاده وزیر فرهنگ و ارشاد اسلامی امیر جعفری سازمان سینمایی جشنواره فجر هومن سیدی سعید سهیلی حمید نعمت الله صندوق اعتباری هنر بهنام بانی سید جواد هاشمی مجتبی احمدی پولاد کیمیایی محسن تنابنده قاتل و وحشی محمدمهدی اسماعیلی سریال اپیدمی گشت 3 فرامرز صدیقی فیلم شهر گربه ها حمید نعمت الله پرویز پرستویی فرامرز صدیقی جشنواره فجر قاتل و وحشی فیلم ها هومن سیدی گشت ارشاد
درخواست حذف خبر:
«خبربان» یک خبرخوان هوشمند و خودکار است و این خبر را بهطور اتوماتیک از وبسایت www.borna.news دریافت کردهاست، لذا منبع این خبر، وبسایت «خبرگزاری برنا» بوده و سایت «خبربان» مسئولیتی در قبال محتوای آن ندارد. چنانچه درخواست حذف این خبر را دارید، کد ۳۳۸۲۰۰۷۱ را به همراه موضوع به شماره ۱۰۰۰۱۵۷۰ پیامک فرمایید. لطفاً در صورتیکه در مورد این خبر، نظر یا سئوالی دارید، با منبع خبر (اینجا) ارتباط برقرار نمایید.
با استناد به ماده ۷۴ قانون تجارت الکترونیک مصوب ۱۳۸۲/۱۰/۱۷ مجلس شورای اسلامی و با عنایت به اینکه سایت «خبربان» مصداق بستر مبادلات الکترونیکی متنی، صوتی و تصویر است، مسئولیت نقض حقوق تصریح شده مولفان در قانون فوق از قبیل تکثیر، اجرا و توزیع و یا هر گونه محتوی خلاف قوانین کشور ایران بر عهده منبع خبر و کاربران است.
خبر بعدی:
انتقاد محسن هاشمی از شهردار تهران؛ فخر فروشی میکند
محسن هاشمی در مطلبی با عنوان «فخر فروشی به سبک زاکانی» نوشت: خود را از همه برتر میداند و متکبرانه جمله «قویترین دوره مدیریت شهری» را به راحتی به زبان میراند.
به گزارش سازندگی، وی در مطلبی نوشت: آنچه هم اکنون در شهر تهران به عنوان حمل و نقل عمومی هر چند ناقص مورد استفاده عموم قرار میگیرد. سابقهای حداقل صدو سیساله داشته، چرا که مبنای مثل تعارف شاه عبدالعظیمی از خرید بلیط دو طرفه واگن دودی میآید. این سامانه حمل و نقل عمومی توسط ناصرالدین شاه قاجار با قراردادی به سبک BOT در سال ۱۲۶۶ در یک صفحه با شرکتی بلژیکی به اجرا در آمد و سالها فاصله تهران تا شاه عبدالعظیم را خدمترسانی میکرد.
اولین خودروی حمل و نقل عمومی مربوط به اواخر دوره قاجار است. در دوران پهلوی در سال ۱۳۳۱ شرکت واحد اتوبوسرانی تشکیل و در سال ۱۳۵۴ نیز شرکت راه آهن شهری تهران و حومه (مترو) تأسیس و کلنگ مترو نیز برای ۴ خط مترو به طول ۶۰ کیلومتر در اوج انقلاب اسلامی در سال ۱۳۵۶ زده شد.
از پیروزی انقلاب تا امروز علیرغم مخالفت دلواپسان وقت با ادامه ساخت مترو، با همت و پیگیری مجمع نمایندگان تهران در مجلس به ریاست آیتالله هاشمی رفسنجانی، کارگران، کارمندان و مدیران زحمات زیادی کشیده شد تا هم اکنون با ۷ خط مترو، ۱۵۹ ایستگاه و ۱۵۰۷ واگن، توانایی جابجایی حداقل ۳ میلیون سفر در روز به دست آمده و تهران مقام بیستم را در سامانههای حمل و نقل ریلی درون شهری جهان به خود اختصاص داده است.
این نتیجه با استفاده از اعتبارات بانکی، فاینانس یا یوزانس حداقل ۳ میلیارد دلاری و قراردادهای بینالمللی انجام شده است؛ لذا تأمین سامانه حمل و نقل عمومی کارآمد از وظایف ذاتی مدیریت شهری بوده و احتیاج به این همه سروصدا و فخرفروشی ندارد.
شایان ذکر است براساس همین وظیفه در هر دوره خدماتی به سرانجام میرسد. از جمله در دوره پنجم شورا نیز ۴۰ کیلومتر از مترو و ۳۰ ایستگاه ۱۰۵ واگن اضافه شد. البته نتیجه ادامه فعالیتها از دوره چهارم بود؛ و قرارداد ۱۰۵ واگن هم از ۲۵٪ قرارداد دورههای قبل بود؛ لذا این طور نیست که همه فعالیتها منجر به نتیجه، مصادره به شخص شود.
برقیسازی حمل و نقل عمومی هم از دهه ۷۰ حداقل با ۱۰۰ اتوبوس برقی با کابل بالاسری به سرانجام رسید که بیش از سی سال و هم اکنون با ۶۴ اتوبوس مشغول به کار است؛ لذا مشخص است که پیشینیان که زاکانی خود را از همه برتر میداند و خدمات خود را بهترین عنوان میکند؛ و مبتکرانه جمله قویترین دوره مدیریت شهری را به راحتی به زبان میراند، مجدانه بیشتر از آنچه او با این همه سروصدا به صورتی قول آن را میدهد، به سامان رساندهاند. بدون پشتوانه قدرت در چهارچوب قانون کارنامه قابل عرضهای دارند.
نگاهی به ایستگاههایی که در طول ۲ سال گذشته افتتاح شد، این امر را به خوبی نشان میدهد. طراحی و مناقصه و کلنگ خط ۶ و ۷ مترو در سال ۱۳۸۶ به زمین زده شده. چهار دستگاه TBM برای اجرای آن تأمین و ساخت آن در بخش سیویل به حدود ۹۵٪ رسید. میوه رسیده آن از درخت تناور خطوط ۶ و ۷ چیده و با فخرفروشی و بدون یادی از پیشنییان به رخ مردم کشیده شد.
قرارداد ۶۳۰ واگن که با تبلیغات کاذب آن را هزار و اندی مطرح میکنند، مصوبهای از سال ۱۳۹۵ دارد. مراحل قانونی مناقصه در اوج تحریمهای ترامپی و با مخالفتهای بازرسی کل کشور برای تعیین برنده مناقصه به سختی به امضای قرار داد رسیده. تخصیص سهمیه فاینانس و تصویب در بانک مرکزی ایران و بیمه خلقی چین و ابلاغ به دست اندرکاران دو طرف تا مرحله پیش پرداخت را پشت سر گذاشته، خوشبختانه در طول ۲ سال و نیم بخشی از پیش پرداخت داده شد. زحمات این حرکت کاملاً بدوش وزارت کشور، معاونت عمرانی و سازمان شهرداریها بوده و اصولاً ربطی به شهرداری تهران ندارد؛ و باز پرداخت هم به عهده دولت است.
معاون حمل و نقل و ترافیک شهردرای تهران از جشن تکمیل خطوط ۷گانه مترو خبر داده که سهم شهرداری فعلی نیم درصد هم نیست. البته خبری هم از شروع احداث ساخت خطوط ۸ و ۹ و ۱۰ و ۱۱ داده شد که جای تبریک دارد و اگر بودجه تأمین شود میتواند در ۱۵ سال آینده تکمیل و به بهرهبرداری برسد.
به نظر آنچه هم اکنون بخشی از اعضای شورای شهر را عصبانی نموده. تبلیغات بیحد و بعضاً بیپشتوانه و بدون نتیجه برای این دوره شورا با قولهای پی در پی و بیخبر گذاشتن اعضا از واقعیتها میباشد. برای مثال پیش پرداخت ۶۳۰ واگن از ابتدای سال ۱۴۰۲ چند بار پرداخت شده اعلام شد؛ و از سهمیه فاینانس ۲۵٪ و ۵۰٪ تا ۱۰۰۰ واگن هم خبری نیست؟!
همیشه فخر فروشی مورد نکوهش بوده است. البته ذهن به سمت مال و جاه و مقام میرود. ولی این مقال فخر فروشی مدیران به پشتوانه قدرت حکومتی را مد نظر قرار داده است. سالها پیش در بازدیدی، فردی گفت شهید ندادهایم تا مدیران فخر فروشی کنند و آن هم نه برپایه تخصص و تعهد و یا عملکرد قابل تقدیر، بلکه بر پایه اتصال به قدرت و خود را عاری از هرگونه پاسخگویی دیدن.